Nieuwegein op de kaart

Terugblik citymarketingavond 16 maart

Marie Schras 30-03-2017 1076 keer bekeken 0 reacties

Donderdag 16 maart spraken 60 tot 70 bewoners, ondernemers, partners uit de stad en gemeenteraadsleden elkaar over citymarketing. Veel dank aan diegenen die aanwezig waren!

Hoge opkomst bij citymarketingavond in Linielanding

De directeur en een medewerker van bureau Buhrs, een bureau op het gebied van communicatie en gebiedsmarketing, gaven een presentatie over het proces dat we tot nu toe hebben doorlopen. Zij informeerden de aanwezigen over het gezamenlijke citymarketingplan dat zij aan de hand van verschillende workshops met bewoners en ondernemers, interviews en enquêtes hebben gemaakt. Daarbij klonken de kwaliteiten van Nieuwegein én de merkwaarden van onze stad. Het citymarketingplan gaat over hoe we de bekendheid van de parels van Nieuwegein het beste kunnen vergroten en het imago van onze stad positief kunnen veranderen. Dat plan wordt in mei aan de gemeenteraad voorgelegd met de vraag om budget vrij te geven voor de uitvoering.

Tijdens de groepsgesprekken werd er gediscussieerd over de doelgroepen waar we ons met name op willen richten. Jongeren en gezinnen met kinderen sprongen eruit, omdat zij in Nieuwegein geboren en getogen zijn én de toekomst vormen. Ook ouderen vinden Nieuwegein vaak een stad om trots op te zijn, dus ook zij zijn mogelijke ambassadeurs van onze stad. Daarnaast zijn de huidige ondernemers een belangrijke doelgroep, vooral diegenen die werkzaam zijn in de vrijetijdssector. Ook gingen de gesprekken over mogelijke activiteiten waarmee we Nieuwegein verder op de kaart kunnen zetten. Denk aan een uitkalender, bijbanenborrels, fotowedstrijd, guerrilla-acties en een festival Nieuwegein 50 jaar in het jaar 2021.

Volgens de meeste aanwezigen is het nu zaak om snel te beginnen met kleine en effectieve acties. Belangrijk is het in ieder geval om te blijven samenwerken en gebruik te maken van netwerken in de stad die er al zijn.

0  reacties